dinsdag 18 september 2012

Leesautobiografie 2012


Het boek dat mij het meest heft aangegrepen tot nu toe is het diner van herman Koch. Het is op een mooie manier geschreven zodat er ondanks de eentonige plaats in het boek, het toch ontzettend spannend is geworden. Ik herken mezelf ook in de jongen die geen raad weet met zichzelf en samen met zijn hele familie voor een dilemma staat. Dit boek heb ik ook op mijn favoriete leesplek gelezen, namelijk, in een tentje op vakantie. Op deze plek krijg ik pas echt goed rust en kan ik op mn gemak lezen. Op deze plek heb ik al vele boeken gelezen. Vooral science-fiction boeken. Dit is mijn favotiete genre omdat het gaat over dingen die eventueel nog gaan gebeuren of nooit zullen gebeuren, maar tog uit te beelden zijn. Verder vind ik de abstractie in dit genre ook een groot pluspunt, omdat ik dan mijn fantasie de vrije loop kan laten. Omdat mijn favotiete genre science fiction is, ben ik bang dat mijn leesniveau een beetje is achtergebleven. Ik kan moeilijkere boeken naar mijn mening makkelijk aan, maar ik heb tot nu toe niet zoveel interesse getoont in boeken van een iets hoger niveau. Ik blijf volges mij haken op leesniveau vier. En tot slotte wil ik nog even mededelen dat ik in mezelf zie als een lezer die houd van een goed boek, ongeacht genre. Maar meer dan 1 boek per maand word bij mij toch echt al snel te veel.

1 opmerking:

  1. Goede leesautobiografie! Het boek dat jou het meest heeft aangegrepen, het diner van Herman Koch, zou ik zo willen gaan lezen na jou ervaringen ermee! Wanneer had je dit boek eigenlijk gelezen?
    Ook erg leuk dat je erbij vertelt waar je het boek had gelezen. Ik kan mijzelf ook erg goed voorstellen dat dat jouw favoriete plaats is om een boek te lezen. Science-fiction, een leuk genre. Je hebt goede argumenten gebruikt om duidelijk te maken waarom jij dit genre zo leuk vindt. Ik snap volledig wat je bedoelt met het leesniveau. Dat je wel een boek van een hoger niveau kan lezen, maar dat het je niet zo heel veel interesseert, ik heb namelijk hetzelfde probleem... Ik vind het ook erg goed dat je gewoon van jezelf weet wat voor lezer je bent, dan weet je ook gewoon waar je aantoe bent. Goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen